Jeg er – bank i bordet – velsignet med en rimelig OK helse. Kyssesyken som 17-åring, vannkopper som 3- åring og forkjølelser en gang i året er det heftigste jeg kan skilte med av sykdommer.

Derfor har jeg vært temmelig engstelig den siste tiden. Dagene har stort sett bestått av smimmelhet og hodepine. Jeg har kjørt mye karusell, for å si det sånn. Og for ei som ikke er vant med sånt, blir det skummelt.

Helt til jeg klaget mine sorger til en kollega. Hun påpekte det jeg egentlig visste… at jeg både som student og på jobb tilbringer masse tid foran pc’en. Bloggen taler vel heller ikke akkurat mot at jeg sitter foran pc’en nå og da. 😉 Jeg var såpass desperat etter å få gjort noe med denne karusellkjøringen at jeg kastet meg på telefonen og bestilte time hos kiropraktor. Jeg trodde ikke jeg var en person som omfavner typiske alternative behandlingsmetoder, men jeg kan like gjerne si at jo – det er jeg.

Etter en time hos kiropraktor er svimmelheten redusert. Og nakken blitt grundig satt på plass. Han klemte og trykte på meg, og traff utallige ømme punkter jeg ikke engang visste jeg var øm på..

Kiropraktorer skulle hatt medaljer for det de gjør. Jeg er hellig overbevist om at denne metoden er pålitelig og har virkning. Det skulle kanskje si seg selv, så mange celler og nerver vi består av.

Men neste gang noen kommer med «rare» og uvanlige alternative helsebehandlingsmetoder, skal ikke jeg stå fremme og si det er oppskrytt og sikkert rart.

For det funker. Som fasan.

