Violent Dream har kommet opp med den glimrende idéen om at vi skal prøve å hjelpe så godt vi kan. Alle har forutsetninger for å gjøre noe. Hun tagget meg, og faktisk føler jeg meg ganske beæret over akkurat det.

Det som umiddelbart slo meg, var at jeg ville støtte Kreftforeningen eller annen forskning. Men akkurat nå vil jeg heller tale dyrenes sak. De klarer det nemlig ikke selv. Vi mennesker har altfor stor makt i forhold til dyr, og jeg skal kjempe alt jeg kan og bidra til at dyrene blir behandlet med respekt og toleranse. Det er derfor Dyrevernalliansen som får min støtte. Førstkommende lønning vil bli belastet med en sum som kanskje kan hjelpe. Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen, som vi vet. Jeg har ikke riktig funnet ut hvilken måte jeg vil bidra på enda, men jeg er ganske sikker på at det blir hjelp til annonsering, så Dyrevernalliansen kan nå frem til enda flere. De har ikke råd til store annonser. Jeg mener derfor at et bidrag fra meg som støtter annonseringen kanskje vil gi en bedre effekt enn en pengesum, ihvertfall foreløpig.

Jeg er sterkt imot pelsdyroppdrett i trange bur, at «frittgående høner» står i klynger i en låve med altfor få kvadratmeter og ikke minst avskyr jeg dyreforsøk.

Derfor er det ingen tvil i mitt sinn; Dyrevernalliansen får noen hundrelapper av meg. Det føles godt å være med på å tale dyrenes sak.

Ballen sendes videre til Undre, M, Lenemor , Terje og Vidar – som også må komme opp med en god gjerning og blogge det etterpå. 🙂

