lenealex2.jpgFor kort tid siden slapp Robinson-Puppe-Lene Alexandra ut den forrykende singelen «My boobs are OK» (gå inn her dersom du enda ikke har fått med deg den spektakulære videoen).

Jeg må jo innrømme at nysgjerrigheten drev meg til å kikke på videoen og se et nettintervju hun hadde på VGTV.
Det frustrerer meg dog, at jeg ikke ser hvor hun vil med dette. Videoen er en eneste pupperistende «glamourmodell»-snutt, hvor flere veldreide fakeblondiner får vist seg fra sin «beste» side.
Dersom hun vil spille på dette med å være dum, blond og ha silikonpupper – klarer hun det med glans.
Dersom dette er slett spill for galleriet, og hun faktisk har noe selvironi og teft til å skjønne at sånt selger – så har hun greid det.
Hun har faktisk greid det uansett. Hun tjener penger og får haugevis med PR.

Jenta må faktisk ha noe ved seg – av intelligens, teft eller sjarm. I Jantelov-Norge kommer man ikke langt ved å være annerledes dersom det ikke blir anerkjent av «eliten». (Hvilken elite dette er, vet jeg ikke, men det finnes en elite. Helt sikkert.)

Det er ikke noe galt med å tjene penger på sitt eget utseende dersom det er noe man vil selv. Man bør og kan ha kontroll over seg selv og drive med det man vil, innenfor etiske og lovlige grenser.

Jeg tror faktisk Lene Alexandra er en lur, liten dame. Vi skal ikke se bort i fra at flere kan lære et og annet av henne.
For eksempel det å tørre å drite seg ut og leve ut drømmene sine.

