Likestilling er et begrep man streber etter å oppnå. Etter noen år på baken har jeg skjønt at det ikke dreier seg om at jentebabyer blir kledd i rosa og gutter i blått. De biologiske kjønnene vi blir født med utgjør forskjeller fra naturens side.
Men vi har én ting til felles, og det er den vi bør bli vurdert ut fra:
Vi er mennesker.
Lik lønn for likt arbeid, like muligheter og retten til å bli vurdert ut fra fysiske og psykiske egenskaper helt uavhengig av kjønn.

Nuvel. Jeg prater meg bort. Jeg skulle egentlig presentere dere for en musikalsk go’bit jeg har kommet over. Dette gjør at Gary Moore, Slash og The Shadows kan sette fra seg gitaren. Denne jenta kan spille!

Og jeg skal innrømme at det er noe ekstra deilig ved å se en slank, feminin jentekropp spille så rått på elektrisk gitar. Låten må i alle tilfeller høres ferdig.

Taletrang presenterer stolt:

