Det er en kjent sak at jeg morer meg kostelig over søketreff i bloggen.
Gjengangerne er nå for tiden Kjetil Tefke naken, nakenbad og suging. Faktisk flere ganger daglig.
Men det søkeordet jeg nå ble interessert i var «bil oblat.»

Som vi alle vet, forfalt veiavgiften 20.mars pålydende 2915,-.
Jeg mistenker at denne søkeren kanskje ikke er blant de anstendige borgerne som har betalt.. Kanskje det er et håp om at man kan finne oblatet på nett og et godt fotopapir med lim og slippe unna.
Eller kanskje er det av ren nysgjerrighet.

Jeg kjenner jeg blir provosert når Staten melder om at de mangler nesten en kvart million innbetalinger. Igjen kommer selvmedlidenheten veltende over meg fordi jeg med mitt fattige studentbudsjett har punget ut hver krone til veiavgiften også i år. Jeg har ikke samvittighet til å la være, og- hvor rart det enn høres ut – har jeg heller ikke råd til å ikke ha bil.

Uansett – jeg skal med glede klistre på oblatet, og glise bredt til alle de som på sensommeren fortsatt har det fra ifjor.

For det er vel ingen som lurer på hvilken farge det har og nesten dør av nysgjerrighet før det kommer i posten?
Nei, gitt.

Skepsis.no.
Hah.

