Søkeordene i bloggen her er fremdeles i hovedsak styrt av en viss glamourmodell med under middels sangstemme og langt over middels størrelse attributter. Allikvel, idag var det to søk jeg fikk som skilte seg noe ut.

tørr oljet hud

pusen fryd

For det første: Tørr OG oljet hud betyr at man har en blandingshud. Huden vår er delt inn i tre grupper; tørr, fet og blandet. Kjennetegn ved blandingshud:

«- Den har både tørre og fete partier. I ansiktet forekommer de fete partiene i pannen og de midtre deler at ansiktet sammen med tørre hudpartier på sidene – men graden av dette varierer fra person til person.»
 

– Professor dr. med. Ole Fyrand ved Rikshospitalet

Jeg tilhører også denne gruppen. Jeg har prøvd de fleste typer kremer og tonere for å bli kvitt den skinnende pannen min, men det meste fungerer dårlig. Gå ikke i samme felle som meg og kjøp en fet nattkrem – den forverrer bare tilstanden. Bruk heller en uparfymert krem, og faktisk utgjør det som regel ingen forskjell om du bruker dyrt eller billig merke.  Det skader jo heller ikke å tenke litt på miljøet og kjøpe en økologisk type – jeg anbefaler å ta en titt på Miljøkompis‘ nettside.

Når det kommer til pusen fryd, kan jeg ikke si jeg har så mye å bidra med. Det forundrer meg at noen har havnet her inne med de søkeordene. Jeg kan jo selvsagt være naiv og tro det er en feilstavelse av familieparken Tusenfryd, men jeg tror igrunnen ikke det. Jeg veksler ofte med å tenke naivt og tenke koffert. Nå tror jeg at jeg tenker litt bag.

Om noen vet hva pusen fryd er, så mottas informasjonen med takk!

