I forbindelse med årets lokalvalg, stiller jeg meg stadig noen spørsmål. Jeg er ikke den som står forrest i køen og roper politisk – derfor vil jeg ikke ytre noe særlig av mine meninger her. Jeg kan rett og slett for lite. Men spørsmålene mine vil jeg gjerne ha svar på. Disse frågene kan omhandle alle partier eller politikere.

Dette blir en liten føljetong med ett spørsmål hver gang. Det første er noe jeg har lurt på en god stund, egentlig siden forrige regjeringsvalg. La meg presisere at det er et generelt spørsmål myntet på egne observasjoner, som jeg krever et politisk svar på – enten det gjelder den ene aller andre siden.

Hvorfor er FrP åpenbart et elsk eller hat-parti, som oftest sterkt representert av sistnevnte kategori? Og hvorfor blir alltid dette partiet slengt mest dritt rundt, og avbrutt flest ganger av programlederne i debattprogram?

Jeg synes de fleste partiene har noe godt å fare med, så alle argumenter mottas med takk.
Så kanskje jeg velger rett i år.

