Hver eneste dag kan man lese om Top Model.
Enten er det Jan Thomas som har kommet med en av sine fantastiske uttalelser, eller så er det en modell som føler seg urettferdig behandlet.

Dagens overskrift i VG var noe sånt som «Tvunget til å kline i Top Model».

Jeg kjenner jeg blir så provosert.
Ikke fordi jeg synes synd på disse stakkarene som måtte kysse det samme kjønn – og fortelle om hvor ille det var etterpå, men fordi det å uskyldiggjøre og omfavne disse modellene er helt latterlig. Hvem tvang dem til å stille i Top Model? Hvilket oppegående menneske vet enda ikke hvor farlig og fordømmende denne bransjen er etter å ha lest om modeller som sulter seg til døde?

Det forundrer meg også å høre at modeller ofte sliter med lavt selvbilde.
Hva får dem til å melde seg på modellkonkurranser da?
Og hvor er foreldrene?

Nuvel.
Jeg har ikke så stor innsikt i modellverdenen av naturlige og genetiske årsaker.
Men jeg undrer meg likevel.
Og lar meg provosere.

For i Norges land idag er man pokker ikke så uopplyst at skitne fotografer eller harde modellforventninger er en overraskelse.

